FIELD SERVICE ENGINEER
De functie van Field Service Engineer is een uitdagende dynamische wereldbaan. Terwijl je de wereld rondreist, zul je doen wat je het leukst vindt: het oplossen van problemen van onze klanten op locatie. Je ontmoet interessante mensen en gaat zelfstandig aan de slag in het veld. Je gaat je technische expertise combineren met je sociale vaardigheden. Daarnaast ga je de klant adviseren over de mogelijkheden van het systeem en over de aanvullende aanbiedingen die we kunnen doen. Je maakt deel uit van ons klantenserviceteam en krijgt ondersteuning, feedback en toegewijde training.
We’d love to hear from you.
Apply now| JOUW UITDAGINGEN?
Je gaat aan de slag binnen een enthousiast en hecht team van professionals, waarin je je vaardigheden kunt ontwikkelen en waar ruimte is voor persoonlijke groei.
- Als Field Service Engineer ben jij verantwoordelijk voor probleemoplossing en preventief onderhoud.
- Je helpt klanten met hun mogelijke machine gerelateerde problemen via telefoon, e-mail, remote communicatie en bezoeken ter plaatse.
- Af en toe installeer je ook upgrades en modificaties bij klanten wereldwijd.
- Je ziet het als een uitdaging om klanten te behouden tevreden als vertegenwoordiger van Hauzer, dus een goede administratie en opvolging is een must.
- Je voorziet de klant van correct kennisoverdracht en zal goed luisteren naar hun vereisten.
- Ook geef je trainingen aan de klanten in het bedienen, onderhouden en het oplossen van problemen met het systeem.
- Je geeft feedback aan je collega's over specifieke wensen van klanten en technische ontwikkelingen.
- Je assisteert je Customer Support collega's en indien nodig je productiecollega's.
- Je rapporteert aan de Manager Customer Support.
| WAT VERWACHTEN WE VAN JOU?
- Je hebt een MBO of HBO diploma, bij voorkeur in de elektrotechniek of mechatronica;
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je hebt een zelfstandige stevige persoonlijkheid, een groot gevoel voor verantwoordelijkheid, goed analytisch vermogen en teamspirit;
- Je hebt gevoel voor commerciële aspecten, organisatorisch talent en een klantgerichte representatieve houding;
- Je spreekt & schrijft vloeiend Engels en bij voorkeur Duits;
- Vreemde culturen en internationale communicatie uitdaging.
- Je bent betrouwbaar en respectvol;
- Je bent bereid om voor meer dan 50% en ad hoc wereldwijd te reizen. De daadwerkelijke hoeveelheid reizen hangt natuurlijk af van de hoeveelheid werk;
- Je bent bereid om buiten de reguliere werktijden beschikbaar te zijn voor klantenoproepen tijdens de consignatiedienst.
| WAT MAG JE VAN ONS VERWACHTEN?
Bij ons kun je rekenen op een ondersteunend en dynamisch team, volop mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, en een inspirerende werkomgeving waarin jouw inbreng telt.
- Direct de zekerheid van een contract voor onbepaalde tijd bij TMC;
- Salarisindicatie tussen de €3250,- en €5000,- bruto per maand exclusief eventuele toeslagen;
- Persoonlijk opleidingsbudget van minimaal €2200,- per jaar;
- Individuele winstdeling; (wordt maandelijks uitgekeerd)
- Diverse sociale gelegenheden waar we het zakelijke met het aangename combineren.
| TMC FIELD SERVICE
TMC Field Service is een team dat bestaat uit operational engineers, monteurs, teamleiders, projectleiders en site managers. Van recent afgestudeerden tot techneuten met dertig jaar ervaring; van MBO opgeleide engineers tot en met HBO en WO niveau. We draaien snel mee bij onze opdrachtgevers, door onze hands-on mentaliteit, technische kennis en sociale vaardigheden. Je vindt ons vooral in de hightech en algemene machinebouw, de voedsel- en verpakkingsindustrie, in heavy equipment en automotive en de farmaceutische industrie.
Is TMC a perfect fit for you? We’d love to hear from you.
Feel Free to Contact
Yannick van Weert
Business manager Field Service | International Site Management, Netherlands
Tel: +31 (0)6 21 41 14 49