SERVICE & TROUBLESHOOTING ENGINEER - DAF - TMC (en) Shape caret-double-left caret-double-right caret-down caret-left caret-right-circle caret-right Shape close dropdown expand more facebook Logo linkedin logo-footer logo-mark logo-mobile mail play search twitter youtube instagram
Menu Close
Vacancy

SERVICE & TROUBLESHOOTING ENGINEER - DAF

TMC is truly unique thanks to our Employeneurship model. A direct permanent contract, individual profit sharing, support with a one-on-one coach and trainings designed to help you develop your entrepreneurial skills! Does this sound interesting to you then check out the vacancy below for one of the ongoing projects at our Key client:

SERVICE & TROUBLESHOOTING ENGINEER - DAF

We’d love to hear from you.

Apply now

| Your challenges?

De afdeling Service & Troubleshooting Information is onderdeel van de After Sales organisatie binnen DAF en bestaat uit 25 personen. De twee hoofdtaken van het team zijn:

  1. Diagnose instructies
  2. Chauffeurs handboeken

1. Diagnose instructies

Het start met het vastleggen van symptomen/klachten die een chauffeur kan ervaren als er iets niet in orde is met de truck. De klantenklacht samen met mogelijke foutcodes worden vervolgens gekoppeld aan een diagnose instructie voor de monteur. Het uiteindelijke doel is een oplossing van het probleem bieden in de vorm van een reparatie (een onderdeel vervangen, schoonmaken, afstellen, kalibreren of programmeren). De DAF Dealer wordt tijdens dit gehele proces ondersteund met een interactieve applicatie; de Diagnose Assistent.

2. Chauffeurs handboeken

De basis is een handboek voor de chauffeur waarin alle functies van de truck worden uitgelegd zodat de chauffeur het voertuig veilig en efficiënt kan gebruiken. Verder zijn er nog Safety Cards in verband met Elektrische Voertuigen en Emergency Response Guides voor de hulpdiensten. Dealer applicaties zijn continu in ontwikkeling, om het complete service proces in de werkplaats steeds weer efficiënter te maken, door interactie met meerdere Dealer systemen en bijvoorbeeld Connect data. Dit geldt ook voor de chauffeurs informatie waarbij gezocht wordt naar een directere communicatie met de chauffeur en een gebruiksvriendelijker aanbod van chauffeurs handboeken in de truck zelf of via mobiele applicaties.

De systemen

Alle service & troubleshooting informatie incl. illustraties wordt vastgelegd in een auteurssysteem (Content Lifecycle System). Deze informatie wordt uiteindelijk vrijgegeven in de Dealer applicatie DAF RMI (Repair & Maintenance Information). In DAF RMI wordt alle informatie die de DAF Dealer nodig heeft om het voertuig te onderhouden, diagnosticeren en te repareren chassis-specifiek getoond. De Diagnose Assistent is een speciale functie binnen het RMI systeem.

  • Vanaf het moment dat de chauffeur met een klacht aan de balie staat, wordt de Service Adviseur ondersteund om deze klacht structureel vast te leggen.
  • De diagnose monteur krijgt vervolgens stap voor stap instructies hoe het voertuig te diagnosticeren om uiteindelijk tot een reparatie te komen.
  • De reparatie beschrijvingen en de ontwikkeling van het diagnose apparaat DAVIE worden uitgevoerd door collega afdelingen.

Specialisme: Battery Electrical Vehicle

De ontwikkelingen op elektrische aandrijvingen gaan momenteel erg hard. Gedegen expertise op dit gebeid is daarom ook noodzaak, zeker als het aankomt op veilig servicen maar ook bedienen van deze voertuigen.

| What do we expect from you?

Functie eisen

Een Service & Troubleshooting Engineer (S&TE) beschrijft diagnose instructies voor monteurs bij de DAF dealers. Elke S&TE heeft, of ontwikkelt, een eigen specialisme en is verantwoordelijk voor enkele voertuigsystemen. Om deze diagnose instructies te kunnen beschrijven is er vroeg in het ontwikkel proces contact met Product Development en andere specialisten binnen de DAF organisatie. Hierdoor blijft een S&TE continu leren en op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Wij zoeken auto-technische mensen (die de nagels ook wel eens zwart hebben gehad), die begrijpen hoe monteurs werken en een beeld hebben bij een totaal service proces.

Daarvoor is nodig:

  • Een afgeronde technische bachelor opleiding in electrical- of automotive engineering (of een didactische opleiding in deze richtingen).
  • Analytisch vermogen, initiatief en een proactieve houding.
  • Kennis van complexe automotive techniek en actuele automotive diagnose apparatuur .
  • De capaciteit om de technische complexiteit te vereenvoudigen tot begrijpelijke instructies.
  • Goede communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels (B2).
  • Kennis van hoogspanning en elektrische aandrijvingen is een absolute pre,
  • Niet vereist maar wel een aanvulling:
  • Ervaring in moderne publicatie technieken, XML editors, Web applicaties, en diagnostic authoring (ODX/OTX)
  • Affiniteit met Informatie- en Communicatietechnologie (ICT).

| What can you expect from TMC?

TMC is an international high-tech consultancy company that brings expertise to their clients in order to support them with the realization of their technological challenges. As such, TMC is operating as an expert center at the disposition of its clients and we help them to be more competitive in an ever more global and faster changing technological world.

At TMC we believe that people are the driving force behind technological innovation. That is why we want to create the best possible conditions for tech talents to thrive in. We offer you a challenging and stimulating work environment in which you can be the director of your own career.

As an Employeneur you are part of our TMC family. Next to our outstanding technical expertise, fun and engagement are meaningful parts of our culture.

| Why choose for Employeneurship?

We are truly unique thanks to our Employeneurship model which is a true innovation for the High Technology consulting business. It is the business relationship of the 21th century for high skilled technical professionals. It is built around 5 main pillars:

  • You will have a permanent employment contract, offering you stability and security
  • You will get to know your market value and have a share in the profit your work generates thanks to the individual profit sharing
  • We will support you with a one-on-one coaching and trainings designed to help you develop your entrepreneurial skills
  • The competence cells structure, provides you with a strong meaningful and relevant network
  • The entrepreneurial lab: a playground for new ideas and a potential launching for start-ups

TMC is an equal opportunity employer and values diversity. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.

Is TMC a perfect fit for you? We’d love to hear from you.

Feel Free to Contact

Sarah Frieling

Talent Acquisition Specialist, Netherlands

Tel: +31 6 27 92 28 30

Ask your question